Egy egészségesebb élet

Kardamomos zabkeksz, mindennapok kincse

Ebből a kekszcsomagból három fajtát is elkészítettem: kakaósat, mogyorósat és kardamomosat is. Többféleképpen kipróbáltam, kevesebb margarinnal, több margarinnal, sütőmargarinnal vagy éppen csészéssel. A befutó számomra a kevesebb, és light (25%-os zsírtartalom) csészés margarin volt. Tízóraira, uzsonnára tökéletes! Nagyon gyorsan elkészíthető, egészséges és még finom is! Jön a kellemes, madárcsicsergős tavasz, ezzel együtt a kirándulások időszaka… Tovább »

Vaníliás zabmuffin habkoronával

Nagyon gyorsan elkészíthető muffin következik, sütési idővel együtt, körülbelül 30-35 perc alatt elkészül. Nekem ebből az adagból 12 darab sült ki. Nagyon finom, belül omlós, ráadásul a szénhidrátdiéta keretein belül kis étkezésre is fogyasztható. Ne feledjétek 03.15-ig nyereményjátékban vehettek részt a blog Facebook oldalán (rögzített posztként megtalálható), ahol a megnyerhető csomag, tartalmaz többek között egy… Tovább »

Így készíts teljes kiőrlésű babapiskótát!

Már nagyon régóta vágytam egy jó babapiskóta receptre, és pár hete a Nagymamám meg is ajándékozott a lentivel. Illő megjegyeznem, hogy az érdem a Mama Testvéréé, akinek szintén nagyon hálás vagyok, hogy megosztotta Mama által velem is ezt a receptet. Kicsit módosítottam rajta, hogy  étkezési szokásainkba beleférjen. A lisztek 70%-a teljes kiőrlésű, (finomított) cukormentes. A… Tovább »

Étcsokoládés keksz napraforgóbundában

A Süssünk örömmel sorozat Aprósütemények kiadását olvasgattam, amikor rátaláltam erre a szuper receptre. Több alkalommal elnapoltam ennek a keksznek az elkészítését, mert az étcsokoládé és a napraforgómag párosítását nem éreztem jónak. Vagyis elképzeltem, hogy akár még finom is lehet, de rögtön utána láttam magam előtt, ahogyan a családom sanda tekintettel méricskéli és kérdően néznek majd… Tovább »

Csupa csokis kiflik cukormentesen

Ismét egy Limara recept következik, természetesen átalakítva, hogy a mi életmódunkba is beleférhessen ez a remek finomság. Most szólok, elképesztően finom! És nem, egyáltalán nem túlzok! Ismét hatalmas öröm számomra, hogy Limara alkot és a csodás péksütemények receptjét le is írja. Én fele mennyiséget készítettem az eredetihez képest, de már a sütőbe bekukucskálva láttam, hogy… Tovább »

Citrusos – joghurtos kenyeret uzsonnára?

Ennek a citrusos kenyeremnek ötletét ez a recept adta. A végeredmény egy viszonylag lapos, kicsit ragadós tésztájú –de csak míg meleg – kenyér. Ez elsőre nem hangzik túl jól, igaz? De senkit se rémítsen meg az előző mondatom, egy kifejezetten üdítő, kellemesen citrusos desszertet kapunk. Bár kétségtelen jót tesz neki a pár órás hűtés.  S… Tovább »

Ízletes, sajtos-joghurtos pogácsa

Az egyik barátnőmet vártuk vendégségbe és olyan süteményen gondolkodtam, amihez minden hozzávaló megtalálható a hűtőben (tekintve, hogy az időre nem éppen illik a verőfényes napsütés jelző, illetve két pici gyerek anyukájaként a legkevésbé sem vágytam ki az esőbe, még a boltig sem) amit minden bizonnyal a gyerekek is szívesen esznek majd amiből jó sokat tudok… Tovább »

Egyszerű Kinder tejszelet cukorbetegeknek is

Kinder tejszelet   Szerintem egy gyors sütemény a következő, amely ráadásul még a gyerekek kedvence is (lesz) és természetesen szénhidrátot számolva a cukorbetegek is fogyaszthatják! Tehát a finomított cukrot mellőztem és zömében lassú felszívódású lisztet használtam fel az elkészítésénél, de így is nagyon finom lett, annyira, hogy következőnek kettő adaggal fogok sütni! Hozzávalók: 56 gramm teljes… Tovább »

Kürtőskalács egyszerűen és cukormentesen – Videóval

Teljes kiőrlésű és cukormentes kürtőskalács Már az elején le is szögezném, hogy soha, de soha nem csináltam ezelőtt kürtőskalácsot. Még az életmódváltásunk előtt, csak nemes egyszerűséggel megvásároltam, azután pedig túl nehéznek tűnt az elkészítése, hogy nekifogjak. Egészen mostanáig. És ezzel a recepttel bátorítok is mindenkit az elkészítésére, mert valójában hihetetlenül egyszerű és nekünk inzulinrezisztenseknek, életmódváltóknak… Tovább »

Testépítők kedvenc csemegéje, a gyúrós keksz

Már most az elején le is szögezném, hogy ez nem az a fajta keksz, amibe ha beleharapunk, szétomlik a szánkba, hiszen egy gramm hozzáadott zsír sincs benne, ami ezt biztosítaná a fogyasztónak. Inkább egy szárazabb, töményebb állagra gondoljunk, amit én kifejezetten tea illetve kávé mellé fogyasztottam. A férjem viszont, aki a fehérjét edzés után vízzel… Tovább »

Majdnem mindenmentes choco cookies

Már korábban elkészítettem a „csak” cukormentes és teljes kiőrlésű verziót, hiszen nekem szerencsére csak a cukrot és bizonyos mértékig a fehér liszteket kell kiiktatnom az étrendemből. Akkor, arra gondoltam, talán akad olyan az oldalamra látogató, aki több ételintoleranciával is együtt kell, hogy éljen. Így született meg ez a verziója a choco cookie-nak. Csupán óvatosságból hívom… Tovább »

Elképesztően finom kávés fagylalt

Már többször készítettem fagylaltot, mióta gépünk van, viszont azok amolyan gyors fagyik lettek. Csak lehűtöttem az hozzávalókat, betettem a gépbe és készen is volt a hideg nyalat. Most viszont elhatároztam, hogy bizony főzött fagylaltot fogok készíteni, méghozzá „felnőtt” kiadásban: mivel imádom a kávét, nem volt kérdés ki kell próbálnunk a kávés fagylaltot. Hozzávalók: 200 ml… Tovább »

Egy pohár szuper uzsonnát?

Hogy miért szuper? Mert szinte csak szuper élelmiszerek kerültek ebbe a chia pudingba, így bátran leírhatom, hogy ez egy kifejezetten egészséges desszert, amit nyugodt szívvel tettem az asztalra a családomnak. Tej-, tojás-,  és cukormentes finomság: Hozzávalók: 50 ml kókusztejszín 150 ml víz 40 gramm chia mag 15 gramm goji bogyó 15 gramm négyszeres erejű természetes édesítőszer… Tovább »

Fahéjas-gyömbéres almás pite

Teljes kiőrlésű és zömében lassú szénhidrátokat tartalmazó finomság Ez egy nagy kedvenc, hiszen bármilyen gyümölccsel elkészíthető, melegen és hidegen is pompás. Az már csak “hab a tortán vagyis pitén”, hogy javarészt csak lassú szénhidrátokat tartalmaz! Tízóraira egy szelet és éhezés nélkül bírni fogjuk ebédig! Hozzávalók: 175 gramm teljes kiőrlésű liszt 75 gramm finomliszt 2 darab… Tovább »

Egy gombóc málnás – étcsokoládés fagyit?

Már korábban írtam arról, hogy mennyire jó döntés volt, hogy beruháztunk egy hideg nyalat készítő gépre. Előző alkalommal tejcsokoládés kókuszos fagylaltot csináltunk, most pedig málnás-étcsokoládés verzióra esett a választás. Hozzávalók: 125 gramm málna 200 gramm 30%-os cukormentes habtejszín 250 ml 3,5%-os tehéntej  40 gramm legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokoládé 30 gramm négyszeres erejű természetes édesítőszer -vagy 120… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!