Egy egészségesebb élet

30 perces pogácsa, ahogyan még nem etted

Azt gondolom, ezt a pogácsareceptet (legalábbis az alapját) mindenki ismeri, azonban én most mégis leírom a saját verziómat, hiszen ezt ehetem én (és a sorstársaim is, sőt, én még a teljesen egészségeseknek is ezt a verziót ajánlanám és ez nem önmarketing) és a családomnak is szívesen adom. Egy kedves dietetikus Hölgy hívta fel a figyelmemet… Tovább »

Vadkovászos fonott kalács, cukormentesen

Mivel már a kenyereim szépen sikerülnek kovásszal, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy a kalácsot is kipróbáljam. Talán mulatságosan hat, de hihetetlen izgalommal töltött el, már előző este a kovász megetetése közben a kalács megsütésének gondolata. Ez a fonott kalács reggel is fogyasztható (inzulinrezisztenseknek és cukorbetegeknek is), hiszen zömében lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmaz! Hogy én… Tovább »

Lágy, kekszdarabos-meggyfagylalt cukormentesen

Igaz, múlt héten itt még esett a hó, de nekem (és a naptárunk szerint is) már javában tavasz van. Hetek óta szerettem volna fagylaltot enni és most el is jött a napja, nem bírtam tovább! Ahogy korábban írtam már a fagylaltos receptjeimnél, én fagylaltkészítő géppel dolgozok, nem volt túl nagy beruházás, és réges-régen visszahozta az… Tovább »

Tejszínes spenótfőzelék, sárgaborsó sterccel

Ismét egy húsmentes főétel receptet mutatok, azonban azt gondolom, hogy grillezett csirkemell szeletekkel vagy éppen előző napról megmaradt pörköltfeltéttel is nagyszerű fogás kerekedne belőle, sőt! Így viszont nagy előnye, hogy gyorsan el lehet vele készülni, ráadásul finom is! Hozzávalók: 10 ml olaj (nálam extra szűz olívaolaj) 450 gramm spenót (fagyasztottat használtam) 300 ml tejszín (főző)… Tovább »

Kovászos zsemle egyszerűen

Teljes kiőrlésű kovásszal való munkám következő „gyümölcsei” ezek a zsömlék lettek. Most éreztem elsőnek, hogy ez alkalommal már erősnek mondhattam a kovászomat, így körülbelül két hét után. Alapvetően kenyérnek készült volna, de végül zsemlének formáztam a tésztámat. Hogy én hogyan, és kitől tanultam kovászt készíteni, ide kattintva tudod elolvasni! Hozzávalók: 150 gramm teljes kiőrlésű kovász… Tovább »

Húsvéti nyuszisüti, kelt tésztából

Az ötlettel, hogy nyuszialakú sütit süssek Pinteresten (ide és ide kattintva megtekinthető) találkoztam, és még aznap meg is sütöttem. No, elismerem a Férjem óvatosan kérdezett vissza a Felismerted? -kérdésemre, hogy –Hát, ez a feje lenne?, -én meg vágtam rá, nevetve –Nem, az a feneke! Szóval biztos, ami biztos mellé rakosgattam néhány dísztojást, meg kötöttem a… Tovább »

Grillezett csirkemell, falafeles salátaágyon

Viszonylag gyorsan elkészíthető étel, szerintem egészséges is, szívesen tettem a családom elé az asztalra.  Hozzávalók: 900 gramm csirkemell szeletelve A csirkemell fűszerezéséhez (forrás itt): 1 teáskanál bazsalikom 1 teáskanál oregánó 1 teáskanál fokhagymakrém ½ teáskanál fehér bors ½ teáskanál rozmaring 5 gramm só 20 ml extra szűz olívaolaj 1 csomag Ataisz falafel csicseriborsófasírtpor + 200… Tovább »

Sajttorta, ami rabul ejt

Ez az a torta, amit a melegebb hónapokban kifejezetten szeretek, hiszen hidegen, az idény gyümölcseivel igazán üdítően hat egy meleg, nyári délután. A lenti recept egy 26 centiméter átmérőjű tortaformába elegendő. Természetesen cukormentes, teljes kiőrlésű alappal, így cukorbetegek és inzulinrezisztensek is fogyaszthatják a napi szénhidrátkeretet figyelembe véve. Hozzávalók: 200 gramm Detki teljes kiőrlésű, cukormentes háztartási… Tovább »

Rakott zöldséges árpa besamellel nyakon öntve

A gyerkőcökkel alkalmanként járunk a helyi bölcsőde játszócsoportjába, ahol lehetőség van ebédet is kérni és ezzel a lehetőséggel általában élünk is. Egy ilyen alkalom folytán ismerkedtünk meg a rakott répás-gerslis étellel, ami akkor nagyon megtetszett több szempontból is. A hazipatika.hu szerint jótékony hatással bír az idegrendszerre és a szívre, valamint nyugtatja a gyulladt gyomrot és… Tovább »

Hortobágyi palacsinta diétára szabva

 „Az étel neve ellenére valójában nem a Hortobágyról származik, az 1958-as brüsszeli világkiállításra találta ki egy magyar szakács, nevét egyszerű marketingfogásként kapta a kifejezetten a kiállításra kreált összevágott borjúpörkölttel készített étek. Egyedi íze, könnyű elkészítése miatt hamar népszerű étellé vált. Egy hasonló recept már az 1930-as években is volt publikálva.”- írja a wikipedia. Sokan előételként fogyasztják, azonban szerintem, főétkezésként… Tovább »

Fish & chips egészségesebben

Ropogós bunda, puha halhús, és ha ez nem lenne elég, olajmentesen sült burgonya is dukál mellé az én verziómban! Ez, elsősorban a briteknél igazi „take-a-way” étel, amit ők általában egy sörös-sütőporos bundában sütnek ki, majd még egy úgynevezett barna-ecetes szósszal is meglocsolják. De sokak kedvelik tartármártással, pürésített borsóval is. Hozzávalók: 1 csomag, 950 gramm alaszkai… Tovább »

Káposztás pogácsa, amit a Nagymamám is imádna

Ismét egy sós süteményt készítettem, ami eddig hiányzott a repertoárból. Két napja már, hogy megsütöttem, de még mindig puha. A gyerekek is szívesen ették/eszik, és nekem sem jelent gondot már második napja ezt ennem tízóraira vagy éppen uzsonnára. Hozzávalók: 350 gramm teljes kiőrlésű búzaliszt 150 gramm finomliszt 20 gramm bambuszrostliszt (ha nincs, akkor elhagyható, állagjavítás… Tovább »

Olasz vekni Amerikából, a Scali kenyér

A Scali kenyérrel elsőnek kingarthurflour.com oldalán találkoztam, az Ő, fehér lisztes receptje adta az alapját az én verziómnak. Nagyon megtetszett a külleme, így mindenképpen ki szerettem volna próbálni és nem csalódtam, egy igazán kellemes ízű, állagú kenyér sült ki belőle. A wikipedia szerint ez egy olasz stílusú kenyér, azonban az Egyesült Államokbeli Bostonból származik, pontosabban… Tovább »

Tejszínes csicseriborsó főzelék, chilis-fokhagymás roppanccsal

Ismét egy olyan recept következik, amit ebben a formában ovo-lakto vegetáriánusok is fogyaszthatnak. Aki szereti a sárgaborsót, annak kifejezetten ajánlom ezt a főzeléket is (nagyon hasonlít az ízük). Korábban már írtam a csicseriborsó jótékony, élettani hatásairól, ide kattintva elérhető. Az Ataisz Reformélelmiszereket gyártó cég egyik termékével, vöröslencse roppanccsal tálaltam. Itt meg is jegyzem, hogy ebből… Tovább »

Sportszelet süti cukormentesen

Évekkel ezelőtt ettem életemben elsőnek, és tegnapi napig utoljára sportszelet süteményt. Annak idején még cukrosan, fehér lisztes háztartási kekszből készültet. Most pedig teljes kiőrlésű kekszből, édesítőszerrel került az asztalunkra. Én egy 30×12 centiméteres tepsit használtam. Hozzávalók: 380 gramm teljes kiőrlésű háztartási keksz (Detki – Cukor Stop! keksze, de vigyázat, akad még a boltok polcain a… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!