Egy egészségesebb élet

Csicseriborsós csirke, durum pennével

Arról, hogy milyen pozitív élettani hatással bír a csicseriborsó már korábban írtam, ide kattintva olvasható. Igazán kár lenne kihagyni, hiszen szerencsére egyre több helyen kapható, ráadásul elérhető áron beszerezhető alapanyag.

Számos módon felhasználható, legyen szó a jól ismert – és nem csak a vegetáriánusok kedvencéről – falafelről vagy éppen a lenti paradicsomos-csicseriborsós csirkemellről. Minden formában nagyon finom, bátorítok Mindenkit, hogy használja a lehető legsűrűbben!

A lenti roppant finom főételt a nagyobbik gyermekünk kérésére durum pennével tálaltam, de alapvetően basmati rizzsel vagy bulgurral készítettem volna el.

Hozzávalók:

10 ml olaj (nálam extra szűz olívaolaj)

2 kisebb fej vöröshagyma (nálam a pucolt súly 180 gramm)

1050 gramm csirkemell

480 gramm csicseriborsó (én már előre beáztatott -konzerv- változatot használtam)

260 gramm 100%-os paradicsomlé vagy passzírozott paradicsom

15 gramm étkezési keményítő

Fűszerek: 10 gramm só, 1 csapott teáskanál római kömény, 2 nagy csipet négyszeres erejű édesítőszer (természetesen lehet mesterséges is, ki-mihez szokott), 1 csapott evőkanál bazsalikom

Körülbelül 350 ml víz

Elkészítése: az apró kockára vágott vöröshagymát üvegesre pároltam az olajon, majd rátettem a szintén kockázott csirkemellet. A folyadékot leöntöttem a csicseriborsóról, majd hozzáadtam a húshoz. Száraz csicseriborsóval is lehet természetesen dolgozni/főzni, ebben az esetben viszont mindenképpen be kell áztatni előző este dupla mennyiségű vízben. Ha ez elmarad nagyon lassan fog kellően megpuhulni!

Hagytam, hogy a csirkemell fehér kérget kapjon, majd ráöntöttem a paradicsomlevet és befűszereztem az ételt. Ráöntöttem körülbelül 300 ml vizet.

Mikor megpuhult a hús, a maradék 50 ml vízben csomómentesen elkevertem az étkezési keményítőt és ráöntöttem a már kész ételre. Ezután már nem főztem, csak nagyjából 5 percig! Ennyi idő alatt ragu sűrűségű lett az állaga.


Irányadó/hozzávetőleges tápanyagértékek: a kész ételem súlya 2093 gramm lett, ebben 1826 kcal, 286 gramm fehérje, 22 gramm zsír és 100 gramm szénhidrát (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 85 gramm) lett benne nekem.

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!