Egy egészségesebb élet

Remek kis kekszek tízóraira

Egyszerűen és gyorsan elkészíthető karobos keksz, zömében lassú felszívódású szénhidrátokkal, cukormentesen. Jó választás tízóraira, uzsonnára is.

Hozzávalók:

110 gramm teljes kiőrlésű búzaliszt

10 gramm bambuszrostliszt (ha nem lett volna itthon, helyette teljes kiőrlésű lisztet használtam volna, jó állagjavító és a rost lévén lassít a szénhidrátok felszívódásán)

50 gramm finomliszt (természetesen lehet helyette bármilyen egyéb fehér liszt vagy akár durum, graham, zabpehely is)

60 gramm 70%-os zsírtartalmú margarin

20 gramm négyszeres erejű édesítőszer

3 gramm só

10 gramm karobpor (természetesen holland kakaóporral is működik)

70 ml víz

Elkészítése: a liszteket kimértem, hozzáadtam a margarint, a sót, az édesítőszert és a karobport. A margarint a tenyereim között dörzsölve a liszttel, eldolgoztam, majd hozzáadtam a vizet. A víz mennyisége minimálisan változhat a lisztek minőségétől/márkájától függően. Egy nem túl kemény, könnyen formázható tésztát kaptam.

Vékonyra (0,5 cm vastagra) nyújtottam -enyhén lisztezett felületen-, majd kiszaggattam és kedvemre díszítettem, természetesen ez a lépés elhagyható.

180°C-on 7 perc alatt megsütöttem, de ez az idő a sütő teljesítményétől is függ.


Tápanyagértékek: a kész kekszeim súlya 290 gramm lett, ebben 960 kcal, 7 gramm fehérje, 46 gramm zsír és 110 gramm szénhidrát (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva is) lett benne nekem. Ezek csak hozzávetőleges/ tájékoztató jellegű adatok!

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!