Egy egészségesebb élet

Legkönnyebb desszert: tejbegrízszelet

Egy percig sem vitatom, hogy ez egy elég puritán (ha szabad ilyet írni süteményre) desszert, alapvetően pénztárcabarát és azt hiszem az életmódváltók körében is megtalálhatóak a hozzávalók a konyhaszekrényben / spájzban. 

Az eredeti recept ide kattintva olvasható.

Hozzávalók:

110 gramm teljes kiőrlésű, cukormentes háztartási keksz (Detki kekszet használtam, az új receptúra alapján gyártottat)

40 gramm csokoládé ízű pudingpor

450 ml tehéntej (1,5%-os, azt gondolom készíthető növényi tejjel is) – összesen

450 ml víz – összesen

40+10 gramm négyszeres erejű édesítőszer

60 gramm teljes kiőrlésű tönkölydara

Szóráshoz holland kakaópor vagy karobpor, esetleg őrölt fahéj

Elkészítése: a 300 ml víz és 300 ml tej keverékét feltettem főni, majd hozzákevertem csomómentesen a tönkölydarát és addig főztem, míg a megfelelő sűrűséget el nem érte a tejbegríz (ez nálam inkább szilárdabb, mintsem folyósabb állagú). Hozzáadtam 40 gramm édesítőszert. Közben a maradék 150 ml tej és 150 ml víz keverékkel és a 10 gramm édesítőszerrel megfőztem a csokoládé ízű pudingot is.

A tepsim (30×18-as) aljába a tejbegríz felét öntöttem, majd erre következett egy sor, szorosan lerakott háztartási keksz, majd a maradék tejbegríz. Egy utolsó sor háztartási keksz következett, majd az egész pudingot rácsorgattam és óvatosan elsimítottam.

Fóliával érdemes lefedni, hogy a puding ne „bőrösödjön” meg a tetején, majd mikor kihűlt még pár órára hűtőbe tenni, hiszen hidegen vágható szépen és akkor a legfinomabb is.

Ízlés szerint lehet kakaóporral, karobporral vagy őrölt fahéjjal is meghinteni. Tejszínhabbal tálalni.


Tápanyagértékek: a kész süteményem súlya 1041 gramm lett, ebben 1001 kcal, 37 gramm fehérje, 19 gramm zsír és 166 gramm szénhidrát (a szénhidrátdiéta szabályai szerint is).

Jó étvágyat!

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!