Egy egészségesebb élet

8 perces tejbe kuszkusz gyümölcskompóttal

Korábban már írtam a kuszkuszról (ide kattintva elérhető), hogy miért érdemes fogyasztani, milyen pozitív/jótékony élettani hatással bír. A legtöbb esetben jómagam köretként szoktam elkészíteni, azonban most desszert mellett döntöttem és határozottan örülök, máskor is menüre fog kerülni.

Hozzávalók:

250 gramm kuszkusz –szárazon mért súly- (ide kattintva az Ataisz oldalán is megvásárolható)

350 ml tej (1,5%-os)

350 ml víz

30 gramm négyszeres erejű édesítőszer

1 darab kezeletlen citrom lereszelt héja

Ízlés szerint gyümölcs és/vagy cukormentes lekvár a tetejére, nálam 150 gramm meggy, 400 gramm tisztított alma fahéjjal, néhány csepp citromlével és édesítőszerrel

Elkészítése: a szárazon kimért kuszkuszt felöntöttem a fent megadott mennyiségű vízzel és tejjel, illetve a lereszelt citrom héjával, majd fedő alatt, kis láng fölött nagyjából 8 percig főztem! Én azt javaslom, ne hagyjuk magára, sűrű időközönként kavarjuk át, különben könnyen leéghet. Én már akkor abba szoktam hagyni a főzését, amikor még van rajta folyadék! Tapasztalatom szerint, ha teljesen elfőzzük róla a folyadékot, inkább pergősebb állaga lesz, mintsem kásás jellegű! Ilyenkor még a fedőre konyharuhát szoktam borítani, hagyom további 15 percig duzzadni a szemeket!

Míg pihent a kész kuszkusz, meghámoztam az almát, magházától megfosztottam, felkockáztam és lábosba tettem a szintén mag nélküli meggyel. Megszórtam fahéjjal, meglocsoltam körülbelül 5 ml frissen facsart citromlével és puhára pároltam. Utólag ízesítettem még édesítőszerrel.

Szerintem kifejezetten finom desszert (leginkább a tejberizshez tudnám hasonlítani), egy tartalmas leves után teljesen megállja a helyét főétkezésre is. Szívesen fogyasztanám még melegen, esetleg valamilyen cukormentes öntettel, így gyümölccsel, pedig a nyári hőségben igazán hűsítő finomság!

Tejszínnel is készíthetjük, akkor azonban magasabb lesz a kalória-, és zsírtartalma, a szénhidráttartalma viszont kevesebb! 


Tápanyagértékek: a kész tejbe kuszkuszom súlya 1177 gramm lett, ebben 1059 kcal, 43,5 gramm fehérje, 10,3 gramm zsír és 198,7 gramm szénhidrát.

A kész gyümölcskompótom súlya 547 gramm lett, ebben 196 kcal, 1,5 gramm fehérje, 0,4 gramm zsír és 46,3 gramm szénhidrát lett benne nekem. Ezek csak tájékoztató adatok!

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!