Egy egészségesebb élet

Barnarizs-rizottó, rántott csirkemájjal tálalva

Ismét egy Ataisz által forgalmazott terméket készítettem el és nem csalódtam. Magamnak és a gyerekeknek rántott csirkemájjal, míg a Férjemnek (mivel a májat semmilyen formában nem eszi), a szintén Ataiszos omega3 fasírttal tálaltam. Végül úgy esett, hogy a gyerekeknek jobban ízlett a fasírt, mint a máj. Most napokig ehetek rántott májat, még szerencse, hogy én szeretem.

Hozzávalók a barnarizs-rizottóhoz:

1 csomag Ataisz barnarizs-rizottó magyaros ízesítéssel (ide kattintva vásárolható meg)

650 ml víz

Ízlés szerint só

Hozzávalók a rántott csirkemájhoz:

300 gramm tisztított csirkemáj

Teljes kiőrlésű búzaliszt (nekem összesen 20 grammot vett fel ez a mennyiségű máj)

Teljes kiőrlésű zsemlemorzsa (nálam 80 gramm)

Kisebb méretű tyúktojás

Só ízlés szerint

25 ml tehéntej (1,5%-at használtam)

Napraforgóolaj a sütéshez (200 ml olajat öntöttem ki a sütéshez, de 30 ml-t szívott magába összesen)

Hozzávalók az omega3 fasírthoz:

1 csomag Ataisz omega3 fasírtport magyaros ízesítéssel (ide kattintva vásárolható meg)

250-260 ml víz

Napraforgóolaj a sütéshez (40 ml olajat vett fel az összes fasírt a sütés során)

Elkészítése: elsőnek kimértem a 650 ml vizet a rizottónak és feltettem forrni. Míg vártam rá, addig kikevertem a fasírtport a csomagoláson lévő utasítások szerint. 250-260 ml hideg vízben alaposan elkevertem a port, majd míg kipaníroztam a májat, addig hagytam pihenni, dagadni a zabot benne.

Majd a jól megszokott módon, a már megtisztított májat először lisztbe, majd a tojás és tej keverékébe, végül a zsemlemorzsába forgattam. Én a májat külön besózni nem szoktam – bár elvileg a csirkemájnak nem árt -, csak a tojáshoz szoktam adni.

Közben felforrt a rizottónak a víz, ezzel sok dolgom nem is volt. Beleöntöttem a vízbe az alapot, fedőt tettem rá. Kis láng fölött, körülbelül 35-40 percig főztem, ez idő alatt, pedig rendszeresen megkevertem. Mikor elkészült, egy konyharuhával lefedtem a fedőt és hagytam, hogy a rizsszemek tovább dagadjanak, puhuljanak.

Feltettem napraforgóolajat, míg az melegedett, addig enyhén vizeses kézzel megformáztam az omega3 fasírtalapot. Könnyű volt vele dolgozni, egyáltalán nem ragadt. Amint elkészültem a formázással, már tettem is őket az olajba. Nagyjából 2-2 perc alatt megsültek.

Majd következett a csirkemáj. Akik nem sűrűn sütnek májat, azokat bátorítom fedő használatára, mert komoly balesetet is lehet szenvedni májsütés közben, általában ez idő tájt szoktam megbánni, hogy egyáltalán ötletszinten felmerült, de azért megéri! (Lehet, ki kellene próbálnom sütőben sütni?!)

Körülbelül így érezném magamat igazán biztonságban májsütés közben!

Metélőhagymával megszórtam tálalás előtt.

Ha úgy tálaljuk, ahogy a Férjem is kapta, akkor ovo – lakto vegetáriánusoknak is felszolgálhatjuk!

Gyors, finom és kiadós!


Tápanyagértékek: a kész rizottó súlya 745 gramm lett, ebben 704 kcal, 17,2 gramm fehérje, 7,8 gramm zsír és 146,2 gramm szénhidrát.

A kész, rántott csirkemáj súlya 391 gramm lett, ebben 991 kcal, 67,5 gramm fehérje, 49,3 gramm zsír és 63,8 gramm szénhidrát (a diéta szabályai szerint számolva 61,2 gramm).

A kész omega3 fasírt súlya 418 gramm lett, ebben 1068 kcal, 52,4 gramm fehérje, 48,2 gramm zsír és 110 gramm szénhidrát lett benne.

Ezek csak tájékoztató adatok!

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!