Egy egészségesebb élet

Tejszínes csicseriborsó főzelék, chilis-fokhagymás roppanccsal

Ismét egy olyan recept következik, amit ebben a formában ovo-lakto vegetáriánusok is fogyaszthatnak. Aki szereti a sárgaborsót, annak kifejezetten ajánlom ezt a főzeléket is (nagyon hasonlít az ízük). Korábban már írtam a csicseriborsó jótékony, élettani hatásairól, ide kattintva elérhető.

Az Ataisz Reformélelmiszereket gyártó cég egyik termékével, vöröslencse roppanccsal tálaltam. Itt meg is jegyzem, hogy ebből a termékcsaládból mást is ki fogok próbálni, például cukormentes tzatziki öntettel – akár salátával is, mert maga a fasírt önmagában is igen tápláló. Vöröslencseliszt az alapja, a lencse jótékony hatásairól már írtam korábban, ide kattintva olvashattok róla!

Továbbá le kell szögeznem, hogy ezzel a termékkel a tényleg csípős dolgokért rajongóknak kedveznek, ezért én csak kóstoltam, de a Férjem oda volt érte.

Hozzávalók a főzelékhez:

420 gramm szárazon kimért csicseriborsó

1 kávéskanál őrölt szerecsendió

2 púpos evőkanál fokhagymakrém (természetesen friss fokhagyma is használható hozzá)

Körülbelül 10 gramm só

300 ml (főző) tejszín (10%-os)

Körülbelül 1200 ml víz

Hozzávalók a fasírthoz:

1 csomag Ataisz vöröslencse fokhagymás-chilis roppancs (ha ide kattintasz, megnézheted/megveheted)

260 ml víz

Napraforgóolaj a sütéshez (nekem 30 ml zsiradékot vett fel az egész)

Elkészítése: előző este átmostam és beáztattam a csicseriborsót annyi vízben, hogy jól ellepje. Másnapra szinte az egészet magába is szívta, majd egy lábosba öntöttem és ismételten töltöttem rá vizet. Kis láng fölött, fedő alatt puhára főztem, majd botmixer segítségével pürésítettem. Természetesen ízlés dolga, hogy hagyunk-e benne darabokat vagy sem. Felöntöttem a tejszínnel, befűszereztem és hagytam, hogy egy utolsót forrjon.

A csomagoláson szereplő utasítás alapján készítettem el a fasírtot: a poralapot elkevertem 260 ml meleg vízzel, hagytam állni egy keveset, formáztam kedvemre, majd olajban kisütöttem és melegen tálaltam. 


Tápanyagértékek: a kész főzelékem súlya 1819 gramm lett, ebben 1948 kcal, 92,7 gramm fehérje, 57,2 gramm zsír és 275,8 gramm szénhidrát (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 254,5 gramm) lett benne nekem.

A kész fasírtom súlya 411 gramm lett, ebben 981 kcal, 31,2 gramm fehérje, 40 gramm zsír és 124,4 gramm szénhidrát lett benne nekem.

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!