Egy egészségesebb élet

Grillezett pipimell bulgur krokettel

Azt hiszem, bármikor tudnék enni grillezett csirkemellet, egyrészt mert szerintem finom, másrészt az egyik leggyorsabban megsüthető hús lévén nagy barátom, hiszen szinte mindig időhiányban szenvedek. Sokféleképpen lehet fűszerezni és nem is tudnék olyan köretet mondani hirtelen, amivel/amihez ne passzolna. Ez alkalommal magyaros ízesítésű bulgur krokettel és párolt zöldséggel tálaltam.

bulgurkrokett

Hozzávalók:

750 gramm tisztított, vékony szeletekre vágott csirkemell + ízlés szerint fűszer, nálam csirkefűszersó, ami cukormentes

10 ml olaj (nálam extra szűz olívaolaj)

500 gramm zöldségkeverék (nálam ez esetben mexikói) + 320 gramm zöldbab

5 gramm cukormentes ételízesítő

1 csomag- 200 gramm Ataisz magyaros bulgur krokett 

300 ml napraforgóolaj a krokettek sütéséhez

Elkészítése: a csirkemelleket megszórtam fűszerrel és 10 ml olajjal, majd betettem körülbelül 30 perce a hűtőbe. Ez idő alatt, kimértem a zöldségeket és 2- 2,5 dl vízzel, valamint 5 gramm ételízesítővel megszórva feltettem párolódni.

bulgurkrokett6

450 ml vizet feltettem forrni, majd miután elérte a forráspontot elzárva alatta a tüzet, a vízbe öntöttem az bulgur krokett alapport. Nagyon alaposan elkevertem, majd lefedve 20 percet hagytam pihenni, összeállni a krokett alapot.

Mivel egyelőre nincs kertünk, ahol előkaphattam volna a grillt –azzal vigasztaltam magamat, hogy akkora szél volt kint, úgy sem tudtam volna kint grillezni- ezért egy grill serpenyőt vettem elő segítségül. A felforrósodott teflonba rakosgattam a vékony szeletekre vágott csirkemellet és mind a két oldalukat „rácsosra” sütöttem.

bulgurkrokett1

Közben feltettem melegedni a napraforgóolajat a krokettek kisütéséhez. A masszámból igyekeztem azonos nagyságú darabokat kivenni és formázni. Kissé ragacsos állaga volt a masszának, de ez ne rémisszen meg senkit, ettől függetlenül könnyen lehetett őket formázni. A forró olajba rakosgattam őket és körülbelül 1-1 perc alatt aranybarnára sültek. Az egész összesen 30 ml olajat vett fel. Bár szerintem ez egyáltalán nem sok, következő alkalommal ki fogom próbálni, hogy csak megspriccelem olajjal és sütőben sütöm majd meg.

bulgurkrokett4

Valójában, ezzel a három dologgal (csirkemell és krokettek sütése, valamint a zöldség párolása) ha végeztünk, már tálalhatjuk is az ebédet/vacsorát.


Tápanyagértékek:

Csirkemell: a kész csirkemellem súlya 750 gramm lett, ebben 1062 kalória, 182,3 gramm fehérje, 31,5 gramm zsír és 0 gramm szénhidrát lett benne nekem.

Párolt zöldségkeverék: a kész zöldségem súlya 819 gramm lett, ebben 472 kalória, 20,8 gramm fehérje, 1,1 gramm zsír és 94,3 gramm szénhidrát (én itt a diéta tekintetében mindenre számoltam szénhidrátot)

Magyaros bulgur krokett: kész súlya sütés után 414 gramm lett, ebben 941 kalória, 20,2 gramm fehérje, 30,7 gramm zsír és 143,6 gramm szénhidrát (a diéta szabályai szerint számolva is ennyi nálam) lett benne nekem.

Kérlek, ne felejtsétek, ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek!

Jó étvágyat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!