Egy egészségesebb élet

Fahéj, a természet inzulinja

FAHÉJ/KASSZIA

cinnamon-stick-514243_1920
Fahéj
  • Ceylon szigetén, a Szunda szigeteken és Kínában termő fűszer. Utóbbi helyről kasszia kerül csomagolásra/szállításra.
  • A fa kérgéről lefejtett barna színű, jellegzetes illatú, enyhén csípős utóízt hagyó fűszerünk.
  • A fahéjfa kérgéből nyert fahéj lágyabb, míg a kasszia erősebb-csípősebb utóízzel rendelkezik.
  • Ha tekert/egész változatot vásárolunk könnyen megkülönböztethető egymástól a kettő: a fahéj mondhatni papírvékony, míg a kasszia vastagabb.
spices-166903_1920
Kasszia
  • Hozzánk körülbelül a 15. századba került.
  • Azonban a fahéj fogyasztásával, felhasználásával csínján kell bánnunk, ugyanis kumarint tartalmaz, amelyből ha magasabb érték kerül szervezetünkbe, megemeli a vér májenzim számát. Pánikra azért semmi ok, 1 kg fahéj 2100-4400 mg kumarint tartalmaz (testtömeg-kilogrammonként 0,1 mg engedélyezett)– írja a tudatosvasarlo.hu.
  • Nagyszerűen illik:
    • Almás ételekhez/süteményekhez – rétesekhez
    • Mézeskalács elengedhetetlen fűszere
    • Rizses ételekhez
    • Egészben használva gyümölcslevesekhez és befőttekhez
    • Forralt borból nem igen maradhat ki
  • A népgyógyászatban:
    • emésztésserkentő
    • a diabetes.co.uk oldalán kísérletekre hivatkozva állítják, hogy a napi és rendszeres kasszia/fahéj fogyasztása mérsékli a vércukor-, és inzulinszintet.  2007-ben publikált tanulmány szerint 6 gramm fahéj elfogyasztása csökkentette a hiperglikémia előfordulását az érintettek körében. Ettől függetlenül felhívja a figyelmet arra is, hogy további kísérletekre, megfigyelésekre lesz szükség!

 

A képekért köszönet a pixabay.com fotósainak.

Felhasznált irodalom: itt, itt és itt

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!