Egy egészségesebb élet

Ha unod a Fornettit, készíts ilyet, nem bánod meg!

Szerintem ennek a pékárúnak a legnagyobb erénye, hogy bármivel meg lehet tölteni. Én most húsos verziókat készítettem, de szerintem párolt zöldségekkel és sajttal töltve is mennyei élményben lesz része a kóstolónak. A formázás ötletével a Kell egy jó recept facebook oldalán találkoztam. 

Nekem a lenti mennyiségből 16 darab péksütemény készült el.

Hozzávalók:

420 gramm teljes kiőrlésű búzaliszt 

20 gramm bambuszrostliszt (ha nincs otthon semmi gond, helyette használhatunk teljes kiőrlésű lisztet is, én a sütemény állagának javítása miatt tettem bele)

180 gramm rétesliszt

20 gramm búzasikér

15 gramm só

2 darab ‘L’-es méretű tojás (Nálam 118 gramm) + 1 darab a kenéshez

30 gramm friss élesztő

360 ml langyos víz (ez minimálisan változhat a lisztek minőségétől függően)

+ feltét, nálunk most: párizsi (180 gramm)+sajt (80 gramm) és kolbász (80 gramm) és sajt (80 gramm)

+ a gyerekeknek került a tetejére még cukormentes ketchup illetve néhányat megszórtam díszítésként szezámmaggal

Elkészítése: kimértem a liszteket, a búzasikért, a tojásokat, a sót és az élesztőt a robotgépem üstjébe. Ügyeltem arra, hogy a só és az élesztő ne kerüljön közvetlen egymás mellé. Miközben dolgozott a gépem, folyamatosan adagoltam a langyos vizet a száraz hozzávalókhoz. Körülbelül 10 perc dagasztás után, egy nagyon könnyű, nem túl ragadós tésztát kaptam. Szorosan lefedtem és 45 percig kelesztettem. 

sam_6938
A duplájára kelt tészta 45 perc után

A formázása videón keresztül ezen az oldalon érhető el, de mutatom fázisfotókkal:

A megkelt tésztámat négy, egyenlő részre osztottam, majd kör alakúra nyújtottam. Egy kés segítségével négy felé vágtam, majd a bevagdostam. A „vágatlan” területre tettem a belevalót és a két (hosszabbik) szélét egymás után behajtottam. Tojással lekentem és körülbelül 25 perc alatt magas hőfok mellett megsütöttem őket (a sütési idő természetesen változhat a sütő teljesítményétől függően). 

sam_6947

Én a kolbászosat és a párizsisat külön sütöttem, mert a képeken is jól látszik, a kolbász szaftot enged (ráadásul a képen látható csípős volt). Ez kiküszöbölhető, ha még  sütés előtt a kolbászokat előre lesütjük. 


Tápanyagértékek: A kalória (is) ez esetben nagyon széles skálán mozog(hat), hiszen attól függ ki-mit tesz bele. Nyilván az én kolbászos verzióm magas kalóriatartalommal bír, míg egy zöldséggel-sajttal töltött változat alakbarát lesz. 

Párizsis-sajtos: összesen 775 gramm lett, 1641 kalóriával 85,3 gramm fehérjével, 47,9 gramm zsírral és 202,9 gramm ( a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 196,2 gramm) szénhidrát lett benne nekem.

A kolbászos – sajtos összesen 745 gramm lett, 1665 kalóriával, 85,8 gramm fehérjével, 50,7 gramm zsírral és 199,8 gramm (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva szintén 196,2 gramm) szénhidrát lett benne nekem. 

Jó étvágyat!


 

 

 

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!