Egy egészségesebb élet

Street workout, avagy vége a nyafogásnak

 

Ez az egyre népszerűbb és elterjedtebb mozgásforma nagyszerű lehetőséget ad arra, hogy elsősorban felnőtt emberek megmozgassák magukat. Itt már nem kifogás és -elfogadott- indok, hogy drága a közeli terembe bérletet venni, meg bezártságérzetem van és társai. 

 

A jelenlegi felmérések alapján  a felnőtt lakosság CSAK 10-15%-a sportol rendszeresen -ez heti két alkalmat jelent-, a gyerekek tekintetében – a testnevelés órákat leszámítva- mindössze 10%! Kérdem én, mitől is lenne több?

Sajnos nagy általánosságban (pixabay.com)

Sajnos nagy általánosságban (pixabay.com)

Ha a gyermek nem látja, hogy az életünk mindennapos része a mozgás -az egészséges életmód/életvitel része- akkor Ő mégis mitől érezné úgy, hogy meg kell mozdulni? Hogy a mozgás, nem valami önsanyargató dolog, ami csak azért kell, hogy kevesebb legyen rajtunk a háj, hanem mert jó dolog?! 

2016-ban a kormány elindított egy Programot, amelynek alapvető célja, hogy minél több kültéri sportpark épüljön fel, ezzel ösztönözve az embereket az ingyenes mozgásra. A gondolat és egyben elképzelés szerintem szuper. Azonkívül, hogy ösztönöz, “új” közösség is alakulhat, mindenképpen hasznos időtöltés.

woman-945822_1280

pixabay.com

De mi az a street workout?

Sokféleképpen hallhattál már róla: calisthenics, fegyencedzés -gettóedzés -megjegyzem: ma már fegyencjógáról is olvasni. Valójában nagyszerűsége az “egyszerűségében” rejlik. Saját testsúllyal történik az edzés -nyilván vannak kezdő, haladó és profi gyakorlatok is-, gyakran akrobatikus, illetve tornász gyakorlatokkal egybekötve. 

pixabay.com

pixabay.com

Ide kattintva találhattok térképet Magyarország sportparkjairól. Azért járjatok nyitott szemekkel, mert rengeteg új park létesül! 

A sportnak számos, neves képviselője akad, külföldön és hazai parkokban egyaránt. Bár jómagam ezen gyakorlatok elvégzésére képtelen lennék, azért motiválnak a magam kis szintjén:

Brendan Meyers: 


Frank Medrano:


Hogy Hölgye(ket)t is mutassak: 


Nagy Tamás:


Hordós Márk videója arról, hogyan kezdjük el:


További érdekességeket a saját testsúlyos edzéssel kapcsolatban ide kattintva is olvashatsz!

 

Nem vagyok álszent, az első gyermekünket várva 103!! kilogrammot mutatott a mérleg, amikor elindultam a szülőszobára -no előtte sem voltam fitt a koromhoz és a magasságomhoz viszonyítva-. És védhetem magam, hogy volt rajtam 15 kilogramm víz. De ma már be kell lássam: zabáltam mindezt annyi mozgással, ami szinte nevetséges. Sohasem késő -szemléletet/életstílust- váltani! És teljesen mindegy, hogy konditerembe megyünk, futni a parkba, rápattanunk a szobabiciklire vagy lemegyünk egy kondiparkba!

Szeressük magunkat annyira, hogy megtesszük magunkért! Szeressük annyira a -akár jövőbeli- gyermekeinket, hogy megtesszük értük, hogy jó példát lássanak, hogy megadjuk arra az esélyt, hogy sokáig egészséges szüleik legyenek és általunk ők is azok lehessenek!

Tehát vége a nyafogásnak, nincs több kifogás, mozogj!!

keep-calm-and-do-calisthenics--18

*A kiemelt kép forrása itt található.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!