Egy egészségesebb élet

Amit a K vitaminról tudni érdemes

forrás: pixabay.com

forrás: pixabay.com

Jó tudni a K vitaminról:

  • Zsírban oldódó vitamin
  • K1, K2 és K3 -ról beszélhetünk. Beleinkben található jó baktáriumok termelik, valamint étkezéssel vesszük magunkhoz.
  • minden gyermekes anyukának ismerős -anyatejes táplálás esetén- úgy mint a D vitamin is, hiszen újszülött kortól kötelező az orvos által felírt mennyiséget beadni

A K vitamin hatása:

  • nagy szerepet játszik a belső vérzések megakadályozásában illetve a megfelelő véralvadásban 
  • menstruációs vérzésnél mérsékli a vérveszteséget
  • várandósság utolsó heteiben nem ajánlott a szedése

A K vitamin hiánya:

  • ritkán alakul ki K vitamin hiány, általában erős hasmenés után szokott felmerülni hiányának lehetősége 
  • a felszívódási zavarral járó betegségek esetében felfedezték, hogy hasznos esetenként -kizárólag orvosi utasítás mellett!!- pótolni a K vitamint, ilyen például a Crohn betegség és a vastagbélgyulladás
  • nagyon erős menstruációs vérzés mellett szintén orvossal egyeztetve az orvos által felírt mennyiséget ajánlott beszedni
  • hiánya vérzékenységhez vezethet
  • mivel anyatejen keresztül nem választódik ki K vitamin az újszülötteknek kötelező adni az életveszélyes állapotok elkerülése miatt, szintén gyermekorvos írja fel receptre

Miből juthatunk természetesen úton K vitaminhoz?

  • a zöld leveles zöldségfélékből, ilyen a spenót, káposzta, brokkoli, kel
  • tej és tejtermékek, például a joghurt
  • máj – ha házi/saját készítésű májkrémet készítenél Kedves Olvasó, akkor ide kattintva a saját receptemet olvashatod – 
  • sovány húsok
  • répafélék
  • szilva
SAM_5239

Házi májkrém, az egyik legjobb K és A vitamin forrás

Túladagolásáról adatok nincsenek -felnőttek esetében-, azonban 500 mikrogrammnál többet beszedni nem tanácsos! Bármekkora mennyiségről is legyen szó, MINDEN esetben egyeztetni szükséges orvosunkkal, hogy valóban szükség van a többlet bevitelre, főleg azoknál akik valamilyen vérhígító hatású gyógyszert szednek.

forrás: pixabay.com

 

Felhasznált irodalom: Earl Mindell:Vitamin biblia, Amanda Ursell:Vitaminok és ásványi anyagok, bodybuilder.hu 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!