Egy egészségesebb élet

Teljes kiőrlésű túró(s) nokedli

Nem is kérdéses, hogy a nokedli egy szénhidrát-dús köretünk. Viszont a csirkepaprikást elképzelni is nehezemre esik mással, mint nokedlivel. Bizony az inzulinrezisztenciával és életmódváltással kreativitást is kap az ember lánya/fia, így született meg a túró(s) nokedli. Én a következőképpen készítem a családomnak:

Hozzávalók:

280 gramm teljes kiőrlésű liszt

120 gramm finomliszt

250 gramm túró

3 darab tojás -csak hogy szép sárgás legyen, kettővel is próbáltam, úgy is szuper-

5 gramm só -nálam himalájai-

körülbelül 300 ml víz

Elkészítése: semmi extra, a liszteket kimértem, összekevertem a túróval, majd ráütöttem a tojásokat, hozzáadtam a sót és szépen lassan adagolva a vizet, közben keverve elkészítettem a nokedlit. 

Egy lábosban lobogó vízbe szaggattam, majd kiszedve 1 evőkanál zsiradékkal -elhagyható ha valaki nem szeretné, én extra szűz olívaolajat tettem rá- meglocsoltam, majoránnával megszórtam. 

Csirkepaprikás túró(s) nokedlivel

Csirkepaprikás túró(s) nokedlivel

 

Tápanyagértékek: A kész túró(s) nokedlim súlya 1240 gramm lett, ebben 1818 kalória, 86 gramm fehérje, 38,1 gramm zsír és 263,7 gramm (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 253,2 gramm) szénhidrát lett benne nekem. A tápanyagértékek nagyban függnek a túrótól (zsíros, félzsíros vagy sovány). Én a fenti esetben félzsírosat használtam. 

dscf1962

Jó étvágyat! 🙂

 

13720671_1031677386867966_1821361263_o

Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor iratkozz fel a hírlevélre és minden hétfőn értesítelek az elmúlt hét cikkeiről!

És kérlek, az engedélyem nélkül:

do-not-copy-160138_1280

Köszönöm!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!