Egy egészségesebb élet

Hamis tejberizs goji bogyóval cukormentesen

Amióta életmódot váltottunk nálunk a tejberizs nem is tejberizs már. Hogy miért hamis? Mert nincs benne tej, a szénhidrát tartalmának csökkentése miatt (is) tejszín és víz keverékével készítem és basmati rizzsel. Szeretem, mert egy húsos leves után nagyszerű második fogás, a fiúnk is imádja, főleg ha goji bogyó is kerül rá.

Hozzávalók:

250 gramm szárazon mért basmati rizs

500 ml tejszín*

500 ml víz

ízlés szerint édesítő 

Elkészítése: végtelenül egyszerű, kimérjük a rizst, ráöntöm a tejszínt és a vizet majd fedő alatt kicsi lángon/hőfokon lassan megfőzzük, körülbelül 20 percet vesz igénybe. Én hamarabb le szoktam venni a tűzről -mintsem, hogy magába szívja az összes folyadékot- és egy fedő plusz konyharuhával letakarva pihentetem, hagyom, hogy tovább duzzadjanak a rizsszemek. Ha nagyon magába szívná a folyadékot, abban az esetben 1 dl vízzel fel szoktam még önteni. 

A végén édesítjük, kimérjük és jelen esetben goji bogyóval megszórjuk. A férjemnek került rá aszalt áfonya is, a fiúnk pedig kakaó és goji bogyó párosítással ette. 

Hamis tejberizs goji bogyóval

Hamis tejberizs goji bogyóval

 

A kész “tejberizs” súlya nekem 1154 gramm lett. A teljes kalóriatartalma 1470 lett, a teljes szénhidráttartalom 214 gramm (az IR diéta szabályai alapján 192 CH). Továbbá 36 gramm fehérjét és 53 gramm zsírt tartalmaz. 100 gramm kész ételben -bogyók és egyéb nyalánkságok nélkül- 127,38 kalória és 18,54 (IR szabályok alapján 16,6 CH) CH lett benne nekem. 

*Korábban már írtam arról, hogy a tejszín 30%-nál kezdődik, ezért a főzőtejszín nem is tejszín valójában. Viszont én ha úgy adódik -hogy nincs éppen elég habtejszínem- használom egyes ételekhez hiszen a 10%-os zsírtartalom miatt már nem számolunk rá szénhidrátot. Egészségünk szempontjából nem feltétlen tartozik a toplistás alapanyagok közé, ezért igyekszem én magam is inkább feltankolni a cukrozatlan -másmilyen nem is lehetne- habtejszínből. 

SAM_5741
Azóta többször elkészítettem, szerintem ebben a formában a legjobb: cukormentes hidegen kikeverhető vaníliapuding + "tejberizs" + holland kakaópor + cukormentes habtejszín 🙂

Jó étvágyat! 🙂

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!